En gammal grekisk gud och en magisk kusin

Adam! En gammal grekisk gud
 
Fick jag höra häromveckan, att Adam betyder. Inte nog med det, på grekiska betyder det OTÄMJD, fri!
 
Kan tro det ja =) Och det finns också en diamant som heter Adam, fast på grekiska, annat uttal. Hård som diamant är Adam. Och det är ju en form av ordet Diama-nt  Adam... om man leker lite ;)
 
Lustigt nog för över ett år sen när jag väntade Adam skrev jag flera inlägg här om just FRI - FRIHET  - VILD - och TAM i samband med Muffis, vilket sammanträffande!
 
 "Först och främst lärde hon mig att byta ut ordet vild mot fri,"
 frihet som också ledde till syfte
 
 
Ett annat roligt märkligt sammanträffande under påsken med benämningen ADAM var att vi hälsade på Adams kusin och där hemma fanns en stor affisch teckning på väggen som hon hade målat med lite fåglar, moln och gubbar, och flera namn, några var på hennes kompisar och kusiner och några var sådana hon inte kände, varav ett av namnen i mitten med stora bokstäver var ADAM! Och den gjorde hon för 2-3 år sen, alltså innan han var på väg rent fysiskt iallafall. Magiska kusinen ;O)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0