Människor och djur

Förra veckan lyssnade jag på P4 och de hade nån slags paneldiskussion. Jag fastnade för en lösryckt kommentar, den eviga frågan, vad skiljer oss från djuren ;o)
En av dem slog fast att det som skiljer oss från djuren är att
Vi människor vet att vi kommer att dö.
 
Ja, jag kunde inte låta bli göra min egen tolkning, om vi utgår från att med "dö" menas det vad vi vanligen menar med att dö. Dock finns ju ordet "döden" som en beskrivning för nån slags övergång, men den längre diskussionen lämnar jag vidare utan mer betänkande.
 
Med det skulle jag vilja ställa frågan, är det kanske inte tvärtom?
Skillnaden mellan människan och djuren är att
DJUREN vet att de INTE kommer att dö  =D
 
//Hört, tänkt och sagt

Kommentarer
Postat av: Panda

djURBRA kommentar!:-)

Svar: Haha djURBRA kommentar!
Ingela

2013-09-17 @ 16:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0