En sån dag! OH, nu lyckades jag ladda ner bilderna också så jag lägger in detta igen

Nu med bilder! Det ska vara en Ingela-dag för att man ska lyckas ;o) (7 november, namnsdag =)
 Repris
Efter en lustig start blev det bara bättre och bättre.
 
Började morgonen med att göra en dubbeldeg, tänkte slå på stort. Tjing tjong klart. Vänder mig om och tittar till bäbis, som nyfiket spanar in mammas bak (haa haa, ett bonusskämt ;o) och då, men
S-A-T-A-N !
 
på köksbordet ligger de 2 jästtärningarna kvar! Jag vet svaret redan innan jag frågat mig, men tänker ändå, kan det vara de 2 jag hade kvar som ska in i kylskåpet.... nädå, det är de två som skulle in i degen...
Sansar mig en stund och sen slår "fixaren" i mig igång. På med varmvatten och röra ut jästen i nytt spad, skölja det över degen som återigen blir en smet och på med mera mjöl, så blev det en trippeldeg till slut, minst sagt.
 
Och ta mej tusan blev det inte de bästa limpor jag gjort nån gång! 6 smällfeta limpor i perfekt saftig men inte degig konsistens och smak... graham, en favorit
 
 
 
 
Sen blev det teckning på köksbordet. Skissade av bäbisen som sov stilla såpass länge att jag nästan hann göra en skiss... mysförmiddag i regnet, hela familjen ritar vid köksbordet i lampans sken.
 
 
 
Vips strålar solen och ut ska vi, och skörda höstbilder. Vackra färger i ett svep.
 
Solen utanför köksfönstret !
 
 
Och hästarna fastnar också på bild. Allt blir vackert en sån här dag, oavsett hur (o)putsade man är
 
 

Kommentarer
Postat av: Plong

Hej på deg!

2013-11-06 @ 16:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0