Stockholmsvecka

Vi åker ju inte till sthlm så Sthlm får komma till oss! ;-)
Men börjar med Because här ovan. Han är finare än nånsin i pälsen trots att jag brytt mig mindre än nånsin =) De har aldrig gått ute så här mycket och heller blivit så bitna. Men det verkar OK ändå och de trivs. Trollrik är kanske också finare än nånsin och båda har fina trivselprickar! Men svårare att se på Troll nån skillnad, han har nog bättre metabolism och är ju alltid så fin.
Because har varit jättefin de senaste somrarna men bara i år som jag sett trivselprickar på honom i juli. Då brukar han tycka det är jobbigt ;o) Gör han nog nu med, men ändå bättre. Har ju varit en kanonvecka med friska fläktar nu så de har gått ute en vecka i sträck igen, så lyxigt att ha dem vid huset. (4 "hela" veckor denna sommar?) Så får de gå hem och vila i stallet några dgr emellan. Gillar de också. Men nu är gräset helt slut i favorithagen så de har fått hö på natten och även extra pellets. Vi får se när det blir hästtid här i hagen nästa gång. Nu står det hagbygge på schemat, nya gräshagar när det finns tid =)
 
Fint besök har vi haft och hästarna har fått vara barnridning 2 ggr den här veckan!
I måndags var det Troll som fick ställa upp.
 
Och i onsdags var det Because' tur. Fick inte uppsittningen på bild även om lilla 2-åringen morskt satt upp en stund. (den tog farfar med egen kamera)
Faster med barnbarn och kusin. Mamman, jag och farfar (min farbror) vid vägen med minstingen tremänningen i barnvagnen.
 
Mera dagbok
Sen blev det varmare och mojnade så det var dags att ta hem hästarna för en sejour i stallmiljö. Hade gärna velat föreviga karavanen på bild som drog till stallet senare på kvällen. Because med ledsagare, Trollrik med ryttare, jag med barnvagn och så muffis förstås som vallar in oss allihop ;o) 6 väldigt olika individer i en flock. Livet är en njutning att vara mitt i allt detta.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det låter som en brokig skara som man gärna hade velat få se och mysa åt ...

2013-07-25 @ 20:34:32
Postat av: ingela

hihi det kan jag lova ;-) tur trafikanterna ler överseende på vägen =)

2013-07-26 @ 10:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0