Namngivningsceremoni

Tänkte på Paradisängel, ja ni ser ju skylten bakom men det är ju inget namn, tyckte jag, mer en beskrivning ;o) Hur som helst ligger "Moder Jord" väldigt nära till hands, och eftersom Paradiset är på jorden ;o) Men jag var inte helt nöjd ändå, och så såg jag på FEEL good doktorn, ja, nu tror ni kanske jag menar Dr PHIL men icke, det handlar om Cesar Millan som i förklädd skepnad hjälper hundar, men egentligen är det oss människor som han coachar och är klok på. Och man får verkligen feel good stämning av att titta och lyssna på honom. Och så kläckte han ur sig på engelska, då man oftare använder begreppet Mother Nature, och där satt den! Inget fel på Jord, men Natur satt som en smäck. Så nu heter hon på ren svenska Moder Natur =)
 
 
Ett litet tillägg om en skillnad mellan DR Phil och Dr Feel Good ;o) Jo, i båda programmen är det människor som bett om hjälp. Bara det att när det ingår hundar (eller djur) i relationsdramat, istället för bara människor, så gör djuren människorna mer öppna för att också ta emot hjälpen, eller dvs lyssna på råd utan att ställa sig i en försvarsattityd. Iallafall är det så programmen läggs upp, man ser ju inte allt bakom kulisserna heller såklart.
 
Är det människor i ofta en familjerelation så ska det ältas hit och dit innan de kommer till nån sorts konklusion. Medan när det är djuren som ska beredas en bättre tillvaro är det lite rakare och resultaten blir därefter, enligt vad som visas iallafall, rätt snabba förändringar. Djuren är ju jättefina "visare" eller "speglar" av hur vi förändrar oss, antingen till det bättre eller sämre.
 
Programmet heter som förmodligen bekant Mannen som talar med hundar, men jag vet inte jag, är det det han gör, eller talar han med oss, via hundarna. Hursomhelst, behagligt är det. Och kanske därför människor har en tendens, tror jag, att inte ta illa upp fastän han påpekar saker om dem som de måste förbättra och som de i ett annat läge kanske skulle försöka förklara sig eller försvara sig emot. Man blir kanske som förtrollad och säger ja tack och amen bara  ;o)
 
Ja, hon utstrålar som sagt lite av varje, men här ser hon nästan lite bestämd ut, och säker.
Mig rubbar man inte på ;o)))
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0