Det jag skrev om tama vilddjur och vilda tamdjur

ändrar jag. Muffis har lärt mig nåt. Jag ändrar definition. Precis som jag inte säger "Jag måste.." Jag borde.."
så använder jag "Jag ska .." Jag vill.." Jag behöver..."

Så använder jag numera inte heller begreppet vilda djur. Muffis är varken mer eller mindre vild än hästarna. Jag har lärt mig att istället använda ordet "fri". Hon är ett fritt djur, så sant. Men även hästarna kan vara fria. När man börjar använda och tänka i andra termer, sker förändringar och allt betyder nya saker och visar sig på nya sätt.

Ordet vild ger inte den energin jag egentligen menar, men man använder det av gammal vana. Inge negativt med det, bara det att det passar inte .... när jag tänker efter ... ;o)

Jag fick själv en insiktsfull KS-behandling och då kom muffis med intressanta inlägg alltså..... =D
Och det var bara början, för sen var det FRI och FRIHET som var temat och jag upptäckte skojiga saker om mig själv, och att det är vad Muffis är här just nu för att påminna mig om hihi. Jag som trodde hon bara var här för hästarnas skull ;o) Hoho Ja, det kan man ju tro om man vill det :-P

Frihet som alltid varit det absolut viktigaste för mig. Ska ge en radda exempel ....men måste formulera ner det på pränt så får vi se vart det leder. Muffis är dock en alldeles utomordentlig lärare i detta,och det har varit nog så häftigt att ha henne här, och inte verkar det bli mindre av den häftigheten. Jag håller tumme att hon häftar sig kvar vid oss. Magiskt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0