Gunde har lämnat in

Gunde har lämnat in

Svanen Gunde hittades död på isen för några veckor sedan och togs hand om av kommunen. "Han dog en naturlig död. Det är många människor som undrat över vart han tagit vägen", säger Björn Nilsson på Sundsvalls kommun.

Svanen med sin skadade vinge är nu borta. Har inte träffat honom i vinter eftersom vi flyttat. Annars har ju de flesta av mina hundar på Sidsjöpromenader fått passera den ståtliga fågeln som inte bekymrade sig för att stå mitt på gångbanan så fotgängare och andra djur fick gå runt i diket ;o). Tills han behagade krypa ner i badet igen. Nu som det börjar bli vår och varmt igen och så fint... Puss


Kommentarer
Postat av: AnnaKS

Jamen , jag har funderat eftersom jag inte sett till den på så länge, så jag misstänkte att han "flugit hem" : )

2012-03-09 @ 14:58:35
Postat av: Ingela

Ja, fly like the wind

2012-03-10 @ 11:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0