Vardagslivet - mer bilder ;o)

Nedan citerade bok har jag och läste för drygt 15 år sen. Fick ett mail med denna text och den passade helt perfekt idag, för nu går jag in i vardagslunken igen, mina vanliga rutiner efter några hektiska månader.

Igår kväll var jag på gala i balklänning lånad av syster ;o)
Några miniatyrbilder.
(Ni som har mer del i detta och ev. mer intresse av att se detta så lägger jag in ett inlägg längre ner med större bilder och några till.)


Sitter axelbanden?      Jo, kanske...

Håret då ...

ok, dags att gå..


Mycket festligheter och utmärkelser och en hemlig gäst som visade sig vara Uno Svenningsson, inte fel =)
Men nu är det söndagsstädning och bort med allt som legat på väntan att bli av och användas, lånade grejer och grejer som ska ges bort.

En "gåbort-present" som jag blev inspirerad att göra själv ;o)

(januaribilderna jag har blir dock allt annat än "vardag" =)

Nu finns inga evenemang planerade i februari utan det är bara att lulla på sin gilla gång, härligt.

Och lämpligt nog har det nu gått 6 veckor igen! Sen förra gången det begav sig med en 6 km intervall. Banne mig ska jag väl lyckas hålla i att springa åtminstone var sjätte vecka, kan väl inte vara för mycket begärt ;o) Åter till vardagsrutiner som sagt var !


”Själens trappa” skriven av DAN MILLMAN:

Om vi aldrig upplevde smärta eller förlust – och döden inte väntade oss – skulle vi kanske aldrig behöva söka någon ökad förståelse eller fundera över själen, livet efter döden eller livets mening. Men livet är kort – som en blixt, en knäpp med evighetens fingrar. Så vi frågar och undrar. Medan vi strävar efter framgång i den materiella världen leds vi till sist mot arenan för andlig tillväxt och uppenbarelse. Ibland söker vi anden i kyrkor, tempel eller väckelsetält, men det är inte alltid vi möter den där. En del av oss söker den i flaskan eller i ett piller, vilket antingen leder till en förtidig död eller ett omedvetet liv. Andra söker inspiration i sport eller sexuella relationer. Men hela tiden har anden väntat på oss, ropat till oss, just här, just nu i vardagslivet.

En man skrev till mig: ”Jag vill avsätta mer tid för andliga övningar, men jag har hustru, tre barn och ett heltidsjobb.” Han hade ännu inte förstått att hans familj och arbete är hans andliga övning – en övning långt mer utmanande och givande än att sitta i en grotta och meditera. Jag vet, för jag har provat bådadera.

Vardagslivet är vår andliga skola. I takt med att man ser sin spegelbild tydligare i vardagens spegel, lär man känna och acceptera sig själv som aldrig förr. I takt med att man lär sig av de naturliga konsekvenserna av sina handlingar, finner man den vishet som är nödvändig för att göra framsteg på vägen mot personlig och andlig tillväxt.

Inåtriktade andliga övningar, som meditation, andningstekniker och självanalyser, ger insikter och förstärker förmågor, men inget är så nyttigt som att lära sig att leva harmoniskt i ett engagerat förhållande, att vara en bra förälder eller att kunna bolla runt alla krav det dagliga livet ställer. Andlig träning börjar på marken, inte uppe i luften.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Så bra skrivet och tänkvärt inför veckan!

2012-01-29 @ 18:48:52
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Ingela

=) Ja det är en fin bok! Jo, det blev ju faktiskt lite extra lämpligt inför måndagen ;o)

2012-01-29 @ 19:04:12
Postat av: Elisabeth

Vilken donna du är på bilderna, tjusigt!!

2012-01-30 @ 17:35:01
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Mamma

Tänk, det var längesen jag såg den klänningen. Vad tiden går. Tjusigt.

2012-01-30 @ 17:35:07
Postat av: AnnaKS

Snygg du är Ingela, hoppas du hade mycket skoj!! Men du passar i stall klädsel med =o)

Kram

2012-01-30 @ 19:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0