Undvek tvn på söndag kväll

fortsättning på förra samhällsåsiktsinlägget.
Skiftar nu från pensionärerna till de lite yngre.

Råkade hamna en söndagkväll mitt i en svensk serie på svt, av alla kanaler, på bästa sändningstid där de sågade i och torterade människor. Vissa skulle vara vanliga människor och andra var visserligen robotar, men ser ju ut som människor och framför allt så spelas de ju av riktiga människor. Så vår hjärna tycker ju trots allt att det är människor av kött och blod, varelser och individer. Sånt här visades förr möjligen efter 23 på kvällarna, eller?

För bästa effekt börja så tidigt som möjligt, tidigt i åldrarna.

Jag har svårt för sånt där och att jag reagerar ser jag, som jag skrev, som ett friskhetstecken. Att jag ännu inte är så avtrubbad, som de vill att vi ska bli. Det ska vara normalt att leva i en vålds- och dödskultur verkar det som. Det ska vara tufft coolt häftigt att såga och suga blod ur varandra och bära på dödskallar på trosor, kallingar, underkläder, sängkläder, bäbiskläder och t ex välkomstmattor i hallen m.m.

Jag är inte rätt person att säga nåt om vad som är kvalitet på tv, men jag höll mig iallafall ifrån den, den här söndagen. Ska pröva titta på den, som det verkar, något mer varma (!) och humoristiska svenska "kvalitetsserien"? 30 grader i februari. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0