Kameran full med härliga djurbilder

och solen orkade fram en sväng till.

Ofta är det Trollrik som får vara glänsarhästen, kanske särskilt på sommaren när han inte är lika lurvig



Men idag var det Because som var glänsarhäst... kommer. Men det är ju hans vecka! På fredag fyller han år =D

Har kameran full med härliga djurbilder.

Det roligaste kom inte med, för då var kameran full.
Men efteråt lekte jag med trollis i hagen, flamsar och leker jagis, fram och tillbaka i hagen. Det ska inte finnas nån orörd snöplätt kvar ;o)

MEN det roliga var att när jag avslutade och gick ut ur hagen och skulle gå hemåt, så började han göra samma lek med mufflisan! hihihi, jagade henne runt ihagen och slängde med huvet och busade. Och hon skuttade omkring. Sen buffade de på varandra, Trollrik brukar vilja nosa och greja med överläppen på hennes skalle och då böjer hon ju på nacken och får "stångreflexen" och buffar med skalltaket tilbaka på mulen, men hon står mest bara kvar. Tänk och få ett snapshot precis då, då skickar jag in den till tidningen isåfall ;o)

När han jagar henne skulle hon ju lätt kunna springa ut ur hagen om hon vill bli fredad, men då vänder hon och springer bara runt och verkar nöjd med sällskapsleken, hihi. Och så vänder trollrik på huvet och tittar ut ur hagen: Visst var jag duktig nu! Du har ju uppmanat mig göra så här

Ska ladda ur bilder och drömma om våren, den är väldigt nära nu... så jag minns en del nya erfarenheter från sommaren..... som jag ska illustrera med de här hårfagra pojkarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0