Sova med hästar

Jodå, hästarna tog nattsällskapet med ro.

Trollrik pillrade ett tag med fotänden. Det tog lite längre innan Because ledsnat på att pillra med huvudänden. Han gjorde som han brukar, grejade med mössan, tofsen, men tog inte av den som han gör ibland (det hade garanterat Troll gjort om han fått chansen? ;o) men var nöjd med att få fixa ostört så länge han ville själv.
Han snusade runt hela huvudet och slickade på hakan, kinden och mulade på näsan. Ojoj vilken lycka.

Till slut backade de in i boxarna och sov i omgångar. Dvs de la sig ner och sov. T o m Trollrik gjorde det, fast han inte brukar när det är fler än dem i stallet. Han var faktiskt först att dråsa ner i ett hörn. När han reste sig var det Because tur, sen bytte de igen under natten. Troll ner och BC upp. Och sen vet jag inte om jag drömde eller om jag minns rätt, för de låg faktiskt båda två ett tag. Jag trodde jag skulle vara vaken mer, men var också riktigt avslappnad och fastän jag var nyfiken så lyckades jag inte hålla ögonen uppe så mycket som jag trodde jag skulle. Dvs inte kunna släppa dem med blicken när man ligger där och ha två snarkande gossar liggandes framför sig. Myyysigt. Men den synen fick jag bara njuta av en sekund innan jag försvann jag med =)

De kom faktiskt inte "ut" nåt mer vad jag vet under natten och undersökte  mig eller så. Det skulle kanske en hund gjort t ex. När jag haft hundbesök..
De var inte ut med huvudena heller och sökte varandra, eftersom de har öppet emellan. Verkar inte vara nåt sånt behov. Utan de gör helt enkelt natt och går in i sig själva och sköter sitt som det verkar. Sover, äter och skiter =)

Tror man inte ska missa nåt och vakna när det händer nåt. Men ena stunden jag tittade upp var det rent i BC box, och nästa gång jag titta var det högar både här och där. Hur hade det gått till utan att JAG har märkt det, tyckte jag. ;o) Har lite för höga tankar om mig själv att jag ska vara så observant och vaken.

Det här kommer jag att göra om, men kanske inte just i år. Kanske blir framåt vårkanten.


Kommentarer
Postat av: Maria

Så underbart ljuvligt det låter att få dela nattsömn med sina hästar. Det är något jag bara måste få uppleva. :-)

Maria

2011-11-08 @ 23:11:27
URL: http://leopalema.wordpress.com
Postat av: Maria

Men gud vad häftigt. Jag vill oxå sova i stallet med öppna boxdörrar!!!

2011-11-09 @ 21:07:28
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: AnnaKS

Låter jätte mysigt det där, och inga möss vad jag förstod av dig. T & B är så van att du är där och gör allt möjligt med dom, som en i flocken! =0)

2011-11-10 @ 15:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0