Sen sist, har mycket hänt, äntligen, har jag gjort det! bl.a.

En veckoresumé; bäversafari, nattliga promenader, tidiga mornar. I hästarnas (kommande) hagar finns nu rådjur, mufflon och bäver. Min närmaste granne är en bäver här borta i diket.
Imorse började dagen med morgongympa bestående av att såga bort bäverns frenetiska nattjobb, ett träd över halva vägen. Alla sidogrenar hade han redan fixat bort själv.

Vi har en lek där vi olika tider på dygnet försöker vara den som först skrämmer den andra. Måste säga att bävern vann första ronden. En vattenbomb bara metern från mig i kolsvart mörker vid midnatt, totalt från ingenstans. Jo, höll nästan på kissa på mig, trots att hjärnan inte blev rädd, reagerar kroppen instinktivt. Intressant fenomen. Nästa gång var jag snabbare, och mindre lättlurad, för då cyklade jag i mörkret och bävern blev lite överrumplad ;o) Han lyckades inte med samma vattenplask och jag hade redan rullat förbi när den kom hehe. Däremot genererade den morgonen lite jobb alltså. Tyckte jag skulle göra en insats och såga bort trädet som låg i vägen i morgontrafiken.

Sova med hästar
Många år har jag tänkt att jag skulle sova med hästarna, men det har inte kommit rätt tillfälle. I somras tänkte jag för första gången att jag skulle stanna över utomhus när de gick på sommarbetet... men, hm nja, hade för mycket att göra så det fanns aldrig tid. NU fick jag så ett ypperligt tillfälle och slog till. Har nu sovit över med hästarna i stallet. Enkelt när det är bara jag och mina egna rutiner att experimentera lite utöver det vanliga. Tältsäng och sovsäck utanför boxarna. Boxdörrarna öppna. Because brukar ha öppet men inte alltid Trollrik. Nu fick han också "hänga" me.

Lite egoistiskt tänkte jag kanske att det var. Jag ville ju syna deras nattliv, men det kunde ju faktiskt vara så att jag störde dem så att de aldrig fick komma till ro och sova t ex. Trollrik brukar man aldrig hinna se ligga (inne, ute i vårsolen brukar han leka "död"), men inne flyger han upp när han hör att det kommer nån utanför. Skulle han kunna ligga och sova?
Because kanske skulle tycka det vore alldeles för roligt att greja med matte istället för att koppla av och gå in i sitt hörn?

Kameran har jag inte hittat sen flytten. Bara laddaren och överföringssladden, men ingen kamera, och inga bilder
så tänk kanske in en säng här framför under dessa huvuden, så låg man i himmelriket. Ganska lagom längd, en sänglängd = 2 boxdörrar
Because vågar jag anförtro huvuddelen.... och Trollrik fick hålla sig vid fotänden.
Tryggare kan ingen vara =)






Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack för dina SMS. Jag är så urusel på att knappa på min telefon så tillfället att svara sköts upp ;) Sova med hästarna har jag också tänkt men det har som inte blivit av, tror att det är ytterligare ett sätt att onda med dem dessa älskade djur.Tittade upp mot era ljusa fönster i lördagskväll, roligt att ni bor där :)

2011-11-08 @ 07:10:44
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: AnnaKS

Hinner du med att "flytta" in...med tanke på alla övriga aktiviteter dygnet runt!! =0)

Så nu fick du lite ved att elda i öppna spisen.. hehe måste väl torka först förstås..

2011-11-08 @ 18:58:40
Postat av: Elin- Northern Showhorses

Låter härligt att sova i stallet:D

2011-11-09 @ 20:52:17
URL: http://norhternshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0