En behandlingsbeskrivning

Började kring höfterna, ”klickade” lite runt korsbenet , kluck kluck, sen var det mer där framme som var intresserat, så vi hamnade i huvudtrakten.

 

Hm, det var lite tryck uppifrån öronen, tänkte på sist när jag upplevt nåt liknande med henne, det var i höstas efter tandläkarbesöket då troligtvis grimman tryckt på i nackleden bakom öronen (OA-leden).

 

Men det var inte riktigt så nu, utan kom mer från panntrakten, mellan ögonen. Tryck i suturerna mellan parentale/frontale/nasale och på höger sida mot temporale.

 

Gick igenom munnen/gommen (vomer) och övre tandraden (incisor), för hon hade signalerat mot nosen.

Verkade som jag var rätt ute och när jag avslutade med mulen gick hon in helt i "drömzonen".

 

Vill inte påstå att de sover egentligen, men så ser det ju ut.

Kombinerade nosen med höger käke, och frågade om det kom från nosen, spänningarna i högersidan upp mot nacken, som sen skapat tryck i pannan. Kanske har hon slängt med huvudet och touchat i, i ett träd eller nåt i boxen, och det gett ringar på vattnet.

 

Jag frågar oftast, (dvs påstår inte att det definitivt är si eller så) och sen får man tolka de reaktioner som kommer till svar, precis som man själv vill.

 

När jag ställer en fråga typ som ett påstående och hästen med en suck slappnar av och går in i drömläget tar jag det iaf som ett tecken att jag är på rätt spår, och hästen ger iallafall definitivt signal om att fortsätta, och hursomhelst oavsett om det i SAK är exakt rätt, så ger de "rätt" effekt, vilket är huvudsaken ;o)

Ofta ser man också att det stegvis ger reaktioner för varje fråga man ställer, ; är det här stället? "klick"

Kommer det av detta? "klick"

väntar, låter det processa, och efter en stund; tuggningar gäspningar, och sträckningar när det bearbetat klart just den processen.

 

Annat som kan hända är rapningar och diverse ljud och kluckningar både i hals och huvud som såklart i mage, tarmar, fisar osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0