Tacksamt - morgonfunderingar

Det mest tacksamma uppdrag man kan ha på morgonen, måste vara att få släppa ut hästar? Det görs ju oftast bara en gång per dygn, det där "riktiga släppet".

Så imorse kom jag på att det är nog t o m tacksammare än att vara den som kommer med maten! ;o) Det händer ju flera gånger per dag (förhoppningsvis =) och det är faktiskt inte alltid de vill äta heller. Hästar är olika =)

Imorse var jag uppe tiiidigt (vilken tid man nu räknar med en sån här söndag, men kring 6) och släppte ut ett gäng glada hästar.
De fick komma ut en timme tidigare än vanligt tack vare tidsomställningen, men nog hade de lika bråttom ändå. Sen körde jag ut hö i 4 hagar, men höt var inte alls lika intressant eller tacksamt för någon enda av de 6 hästarna, de hade annat för sig.

Slutsats; då kom jag på att släppa ut morgonhästar ÄR det mest tacksamma jobbet man kan ha. Skulle jag välja mellan det och matning får det nog bli morgonutsläpp =D

Idag var vädret bättre, är min mening, perfekt fotoväder, ingen sol


amazing, incredible, magical wonderful!




http://stillvital.se/varmassa.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0