Fortsättning, om Sivia

Rick: - Hästar är så komplexa djur, vi får små glimtar ibland av vad de egentligen är, och det är fint att få dela  detta med varandra eftersom vi inte har nån chans att själva uppleva allt detta själva. Men låt oss först få måla en större klarare bild av vem du är. Du är en seriös tävlingsdressyrryttare?

- Horses are so complex that, you know, we get a little glimpses of what they all about as time goes on, and it is nice to share amongst ourselves as we cannot experience all that.
Lets just first paint a bigger brighter picture of you. You are a serious dressage competitor?




Sivia: - Faktiskt så har jag gjort det mesta. Jag har ridit sen jag var 3 år då jag rent av hade 3 ponnies. Jag har aldrig haft uppehåll med hästar utan prövat på allt från olika westerngrenar, tävlat i western trail, dressyr. Jag gick från vanlig europeisk ridning och övergick gradvis till klassisk fransk, spansk och portugisisk ridning. Jag studerade horsemanship. Jag plockar varje del som jag kan ta från varje gren som jag tror kan fungera, jag använder det, drar nytta av det, leker med det, och jag är väldigt uppfinningsrik så det slutar nästan alltid med att jag hittar på nånting nytt av det jag samlat på mig.

- Actually, I've done it all, riding since 3 years old, three ponies actually, basical haven't stop, western trail, compete in western trail, dressage, german european where I started, gradually went to classical, french, spanish portugese, I studied horsemanship, I pick every brain that I can and take from it what I think will work, I utilise and play with it, and im very innovated I almost always end up creating something new from it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0