Horseshow.com Del 1, inledning, bakgrund, presentation

Hour 1: Sivia Gold (erasing your horse's negative memories)

(fritt översatt)

"Ibland inbjuder jag er till att lyssna på min radioshow med ett öppet sinne. Idag är ett sånt tillfälle. Mitt namn är Rick Lamb och min gäst är Sivia Gold. Hon är en hästkvinna som spenderat som hon säger +55 år med att rida, bo med hästar, observera dem, förstå dem eller att försöka förstå dem.

Och hon har upptäckt ett sätt att beröra (discovered a way of touching a horse) en häst som hjälper dem att släppa på spänningar och sudda ut negativa minnen som finns lagrade på cellnivå (causing them to release tensions and erase, in her words, negative memories stored at a cellular level).


Hon kommer att prata om det hela timmen idag och ni kommer att höra en del skepticism i min röst medan jag lyssnar på henne och försöker utmana henne lite (kind of challenge her various points) och även just nu är jag inte helt säker. (But what concerns me the most is the results that she describes) Men det intressanta är de resultat hon beskriver som är väldigt positiva, som leder till att hästarna slappnar av och släpper på spänningarna. Och allt som leder till det är enligt mig positivt och värt att utforska.  (which is their getting horses to relax and release tensions. And anything that does that is, in my book, positive and worth investigating)


(ej översatt)

So Sivia Gold is my guest and open your mind and see what you think. I think a lot of listeners will find this worthy of further investigation and I will tell you how to get in touch with her towards the end of the show!

... This very interesting email from Sivia Gold kind of peaked my curiosity: "Regarding your interview with doctor Temple Grandin, her comment that memories can not be erased was incorrect, if you would like information on how to, please, respond to this email."

Now I have to tell you, first of all when somebody contacts me like that, and somebody that I respect very greatly and kind of takes into tasks like doctor Temple Grandin, I put off initially by then. But I have to tell you the other thing that happened when I got this email is that it peaked my curiosity so I decided to respond to Sivia. And she turned out to be a lovely lady. And sent me a lot of information that got me into thinking. So I have her on the line with me today. Sivia welcome to the horseshow!"


Trevlig måndag!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Så roligt att du har översatt och skriver här. Tyckte att programmet var intressant och är glad för repetition och kanske mer insikter.

2011-03-28 @ 17:18:04
URL: http://eharstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0