Idag ska jag bygga hage

vi har fått extra space..
i KS jobbar vi med att skapa space där det är bindväv som klibbar ihop eller skallben som vill ha mer rörelse ;o) Space både fysiskt, mentalt och emotionellt.
Just nu verkar det som att hästarna verkligen skördar nån som har sått space åt dem i universum, hihihi, de får nya utrymmen att vara på hela tiden. Flera hagar, flera vägar att utforska blir det automatiskt, och kanske t o m ett dagis att vara på! Många människor är nu involverade i hästarna och det har gått på en grisblink. Och det är hur trevligt som helst. Det är människor i alla åldrar, från 1 år till 80 år, som ser till att hästarna har det bra och har också den härliga genuina djurkänslan, att de ser till djurets bästa och till deras personligheter. Oavsett vilken tidigare erfarenhet de har av hästar, från ingen till mera.
Hästarna har hamnat mitt inne i en magisk punkt tror jag, där alla runtomkring dras till dem. Märkligt är också att i alla gårdar finns människor som jag är mer eller mindre bekant med sen "tidigare liv". Olika delar av mitt liv, och nu knyts det ihop kring hästhagen. Från min barndom, från skolåldern med skoldans, till kompisar åt tidigare pojkvänner ;o) och människor från mitt "travliv", bl a en mysig farbror som jag brukade spela V75 med på lördagarna och umgås lite med. Han lever dock inte nu. Dessutom bor min förra chef vid hästhagen (får väl räknas som nyast i min bekantskapskrets då, bara några år gammal) som har en dotter som är hästtokig =)
Alla som jag möter och allt som händer har connections till mig på olika sätt. Och man behöver inte leta upp sambandstrådarna, de är hur tydliga som helst. Annars kan man ju göra sig en massa olika samband och meningsfulla sammanträffanden bara för att man VILL att det ska vara så ;o)  (Har svårt att tycka det nu dock, men man får väl göra sin egen verklighet hur som helst ;o)

Idag ska jag slå ner plaststolpar till en ny hage så de kommer att få titta på nya utsikter och snosa ny mark igen. De blir inte uttråkade ;o) Med världens utsikt över Klingstatjärnen. Vi har lite att välja på att vara i...

Nedanför rinner Ljungan.


Terrängmodell av Klingsttjärn

Terrängmodell av Klingsttjärn
"Riksintresseområdet är inringat med blått och fornlämningarna med rött. Den största röda fläcken är fornborgen."



http://supermamsen.blogspot.com/2009/04/klingsta-tjarn.html


Det ser ut som ute i vildmarken, och så är vi mitt inne i byn, rent av bakom denna skola!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0