2 Nummernördar 111

I november skrev jag om ettor..., i december fick jag en bok i julklapp, en biografi om Paulo Coelho, min favoritförfattare.... En rolig bok som tar upp alla möjliga olika egenskaper som han har, från hans stora fåfänga och egna rutiner, till hans fixa idéer. Öppenhjärtigt och häpnadsväckande porträtt.

Öhum, gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt när det kom till följande parti (kanske inte så konstigt att han är min favoritförfattare? ;o)

Paulo säger:

"Titta här, Chris: när vi kom tillbaka från promenaden var klockan 11:11 och termometern stod på 11 grader. Nu öppnade jag mitt e-postprogram och då finns det mejl där från 111 länder. Jag undrar vad det betyder."

"Det är inte ovanligt att höra honom göra den här sortens reflektioner. Där de flesta människor bara urskiljer ett sammanträffande - som i fallet med siffran 1 som dök upp så många gånger på så kort tid - ser författaren tecken att tolka. Hans fixa idéer om namn, platser, datum, färger, saker och siffror som kan............................."


http://becausetrollrik.blogg.se/2010/november/1111.html

Själv har jag vuxit upp på landsvägsadressen 111, med de tre sista siffrorna i telefonnumret, tillika mina föräldrars nr alltså ..111.  (och tar man de 4 sista blir det 2111)
Enligt numerologin som jag skrivit om ibland, är jag en dubbeletta; 11 (1+1=2)


Paulo Coehlo
Ordens alkemist

av Fernando Morais


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0