True friends?

friends i hagen, idag har jag haft 4 betande djur i hagen, kompisar mer och mer, mufflon fåren och hästarna. Trollrik fick nästan nosa på mamman. Ingen kamera med, men ska ta med och se om det blir nåt som fastnar om alla är kvar :-0

http://becausetrollrik.blogg.se/2011/july/hastarnas-nya-kompisar-tv-kandisar-ar-temat.html

de håller sig på säkert avstånd, men när jag kom med skottkärran sprang de kvickt in i säkerheten - i hästhagen, bland de stora ;o) De springer dock aldrig långt, har bara ett speciellt säkerhetsavstånd och stannar där och tittar. Ganska nyfikna egentligen, hehe.

Men annars fastnade jag idag för ett citat, jag gillar när man vänder (upp och ner =) på saker..... så man får tänka till lite grann ;o) Kanske ligger det nåt i tanken %-)

Vanligtvis säger man kanske att de äkta vännerna finns i både med och motgång! och FRAMFÖR allt speciellt i motgång? Paulo Coehlo vänder på det ;o) eller kanske tittar djupare bakom kulisserna?

Paulo Coelho True friends are those who are with us when the good things happen. They are pleased by our triumphs. False friends only appear at difficult times, with their sad, supportive faces, when, in fact, our suffering is serving to console them for their miserable lives


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0