Vad blir det härnäst?

Ja, det blir troligen Rosa-övning på lördag.

Då får jag fundera mer på mina fram- och bakdelar.

En teori är ju vad det kan symbolisera eller om man har olika integritet på olika kroppsdelar.

Jag tycker om att leka med liknelser, så om jag spinner vidare på mitt fotbollsexempel

http://becausetrollrik.blogg.se/2010/october/tisdagsovningarna-mer-i-detalj.html

så visst kan jag sy ihop en logisk förklaring (även om jag inte vet om den är den rätta i grunden? ;o)

Tex kan jag tycka att "min framdel" flyttar man inte på, alltså "respekterar" jag även att inte flytta någon annans, det sitter nåt slags motstånd inbyggt till att göra det. Därför har jag svårt att ha pondus i det området gentemot hästarna. Eftersom de är ju inte ens mina motståndare, som i motståndslaget.
Jag tycker att jag är för burdus om jag ska flytta på deras framdel. Men bakdel helt ok alltså, hihi ;o)

Överfört till fotbollen blir det att jag kan faktiskt tycka att det är ok i en match att få en del smällar på benen, det hör till, och dessutom har man benskydd på sig, så en del rispor, stämplingar, lårkakor och höfttryckare får man räkna med, det har man lärt sig. Givetvis likadant åt båda hållen ;o) Och blir det för tufft så blåser domaren, men det är också ok då, för det mesta.

Nu hänvisar jag bara till mitt eget tyckande, och att jag därför reagerar olika på olika grejer.
För när det då kommer till "framdelsruff" dvs drag i tröjan, hålla armkrok (hålla fast), hålla handled, (såna saker gör ju troligtvis dessutom MINDRE ont faktiskt, men är mer spelförstörare ;o)
eller ve och fasa, en armbåge i luften med risk för blåöga, det är FULA trix, sånt gör man inte!

Och det värsta är att såna grejer kanske dessutom går obemärkt förbi domaren :-o  för de syns inte - lika lätt? Det är inte lika lätt att falla och göra kullerbytta när någon håller fast en i tröjan, som när de gör krokben ;o)

Så, summa summarum, jag kan ha olika toleransnivå på olika delar av kroppen, eller integritet om man så vill - åtminstone i fotbollssammanhang, och "ränderna går väl aldrig helt ur". Men man kan jobba på att sudda ut dem!

Det var en kanske lagom ytlig tolkning av fram och bakdelssyndromet. Men tyckte det var ett kul sätt att visa hur en tolkning kan göras av sitt eget kroppsspråk och hur det överförs (bra eller dåligt) till andra sammanhang. Hur mycket relevans eller sanning som finns i det hela har jag ingen aning om =D





Kommentarer
Postat av: Camilla

Nåt att fundera över!



Du skriver alltid en massa saker som sätter igång hjärnan.. Det är väl bra antar jag. ;)

2010-11-04 @ 08:13:25
URL: http://camillalarsson.zoomin.se
Postat av: Maria

Mycket intressant...

...tycker en fd fotbollsspelare som precis som du tycker att det tar emot att flytta hästens framdel jmf. med bakdelen. ;-)

/Maria

2010-11-04 @ 09:34:57
URL: http://leopalema.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0