Synbara förändringar, kännbara förändringar, myt om örontops?

Jag har blivit längre på sistone, det har även hänt grejer i skallen, håret är som det är, men hårbotten är som det känns kliniskt ren numera.

Speciellt denna vinter har jag haft mycket mjäll, tycker jag. Har kunnat skrapa loss lager efter lager och till slut har det t o m blivit "skavsår" dvs små röda prickar där skinnet är tunt.

Så försvann det! Går inte att gnugga fram en gnutta damm. Tre goda ting kanske har med saken att göra, och jag gjorde en del samtidigt så det är svårt att som vanligt definiera vad som gör vad, men återigen, som vanligt, så är det väl helheten som tillsammans får effekt, allt man gör. Dels kan det vara en del i processen i allt jag håller på med, med kraniosakral terapin, skallben som "flyttas om", ;o) släpper upp och ut saker. Dels andra reningskurer =)

I vår började jag med en lerinpackningskur varannan vecka som förmodligen är den som "tvättat" skallen. Det är nog inte heller hela förklaringen på att när det väl är rent så kommer det inget nytt. Det skulle isåfall inte heller förklara hur jag blivit ren inne i öronen, där har jag inte haft nån lera ;o)

Det är också en häftig grej, att öronvaxet "försvunnit". Jag gillar att topsa öronen och då kan jag iallafall för min del avliva myten om att ju mer man topsar öronen ju mer vax stimulerar man fram. Stämmer inte i mitt fall isåfall. Jag tror det är annat som spelar in. Nästan så jag blir lite besviken att det inte kommer ut nåt. Man vill ju ha en anledning till att topsa när det är så skönt ;o) Jag kunde nog dra ut en del även genom att peta med fingret förut, det flagnade både där och på skallen ;o)

Jag var på en visning med en annan metod som stimulerar mikrocirkulationen, och demonstratören nämnde också att han hade mycket mindre vax i öronen nu, som ett kännbart tecken på att nån förändring skett.

Jag gjorde ju även tarmreningskurer med den fruktade tarmdrinken som rensat inifrån. Har säkert hjälpt till det med.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Men jag har oxå MASSOR med "skorv" i hårbotten.Vad gjorde du för lerinpackning??

2010-05-14 @ 22:46:50
URL: http://stallrosen.zoomin.se
Postat av: Kerstin

Tack för tipset! Ska genast åka och inhandla! Jag har ju rött i mitt hår och tonar jag så är det alltid med en röd nyans, så då kan man ju köra rött då... ;)

Äppelcidervinäger utblandat med lite vatten har fungerat ganska bra, men efter att ha använt det i några veckor så får man en fin "odör", allra helst om man svettas eller tar av sig hjälmen... :0 Int eså kul på jobbet tex att lukta unken vinäger... :D :D

2010-05-15 @ 09:43:27
URL: http://stallrosen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0