Del 3 - märkligt i paddocken

forts.
Fortsatte in i paddocken och snosade runt där ett tag. Because var den som lessnade först och ställde sig med mig nere i hörnet vid utgången, "nu är JAG nöjd, vi kan gå nu va".
Trollrik brukar ha koll på det mesta och särskilt såna saker för han vill inte gärna bli på efterkälken eller ve och fasa, lämnad.
Men idag var han också lite tvärtom det vanliga, stod längst uppe andra hörnen och petade, rullade sig, medan jag ropade, lockade och visslade. Har inte varit med om ofta att Troll ignorerat såna kallelser och aldrig när vi är ute. Han brukar ha koll på när det är dags att gå vidare.

Jag diskuterar detta med Because och efter 5-10 minuter så säger jag till Because - OK, jag får väl gå och hämta honom då (brukar inte vilja göra det, utan de ska ju komma till mig ;o)
Men jag gav med mig för tiden började rinna ut, och tog två steg ut ur hörnet, Because tittar på mig och förstår att jag menar vad jag säger, på en sekund piper han (han brukar göra det som startsignal) och flyger upp i luften från att ha stått stilla lugnt och bara väntat och väntat.
Kastar framhovarna i luften och bär av i galopp upp mot andra hörnet gör en lov till Trollrik och lika fort tillbaka till mig i mitt hörn. På en sån invit kan inte Trollrik leka ovetandes utan han kommer travandes efter. "Ja ja, jag kommer!"

Jag bara gapar.  :-o   
Jag tänker inte bli lämnad själv att vänta i det här hörnet medan hon ska knalla upp med sina korta ben och flirta med Trollrik. Eller trodde han bara att det går fortare om jag gör det själv?

Hemvägen är nästa historia ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0