Dags att höja sig ett snäpp igen!

Påsk är en bra renings- och förnyelsetid, eller pånyttfödelse heter det visst ?

Då ska jag ta några dagar med den kryddiga tarmdrinken igen...

För och Emot Tarmdrinken!

den är ju tyvärr inte god, (emot ;o) men den var faktiskt skön i magen... (för! =) tvärtemot vad jag trodde att det skulle bli.... med tanke på innehållet.


Ska köra några dagar nu i påsk igen, när det inte är något speciellt som ska göras på förmiddagen, det är nämligen en pressad klyfta vitlök i.... och KONSTIGT nog, så stinker man INTE vitlök (dagarna i ända, eftersom man fyller på varje dag dessutom...med en klyfta) förutom den första stunden direkt efteråt... men jag har inte tagit drinken om jag ska möta någon på förmiddagen eller kanske träna på gym på morgonen ;o)

Trodde också jag kanske skulle få världens halsbränna t ex, det är cayennepeppar och andra kryddor i. Men så blev det inte heller. Normalt brukar jag få halsbränna när jag ätit för mycket mjölmat och slarvat flera dagar i rad t ex (fika istället för mat eller bara pastamat ... längesen nu tackolov), så det var väl egentligen inte logiskt tänkt, men man har liksom ändå för sig att för kryddstarkt ska bränna..

Eftersom den inte är god, och dessutom ska förberedas kvällen före så har det faktiskt fördelen att när man gör den på kvällen, är man glad åt att man inte behöver ta den DÅ, sen på morgonen när man ska hälla i sig utan att man ens har vaknat, för säkerhets skull ;o) så är den redan klar... dvs skulle man ha ställt sig och mixat ihop den på morgonen för att dricka den så har man tappat lusten innan den är klar ;oP

Det börjar iallafall hyfsat, med att blanda ihop citron och honung ...... hehe


På tisdag morgon ska jag gå på morgon spinning, men därefter är det inga morgonaktiviteter så då blir det får onsdag och över helgen hoppas jag att jag håller i ... Spännande att se vad man får för effekt.!

Lugn och skön dag, har mest bara stretchat och yogat i flera timmar, och lite body pump på fm, så nu är jag trött i musklerna men mjuk , mår förträffligt gott, som en katt kanske!!!! ;O) Mjau

så mår man gott

Måns kom i min mail idag, tar mig friheten att exponera honom. MMMMMmmmmmmm



Kommentarer
Postat av: Anonym

Cool cat :-)

2010-03-29 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0