Fortsättning kommer om förlåtelsens mekanismer och annat, men här ett citat:

När du har löst – och förlåtit – ett cellminne har du också gett dina framtida celler annan information och din kropp kan ta itu med sin läkning.

www.friskochfri.se


Alla våra biljoner celler byts ut hela tiden, en magisk regel som dyker upp i många sammanhang är 21-dagars regeln. För en del celler tar det t ex 21 dagar att bytas ut.
(http://becausetrollrik.blogg.se/2009/february/det-tar-21-dagar-att-forandra-en-grisblink-i.html)

Cellerna i magslemhinnan tar 4 dgr på sig att bytas ut, därför finns et också en regel om att äta enligt en 4 dagarsregel. Jag kan inte det här så noga, men man ska t ex inte äta likadan kost likadant mer än 4 dgr i rad t ex, om det är nåt man fått för sig att man gillar extra mycket ;o) Dvs även om det är nånting bra och nyttigt! Så ska man inte snöa in på det.

Ett exempel är frukostvanor som har en tendens att bli alldeles för monoton. Har man en favoritgröt som man vet magen blir glad av, så äter man den varje morgon för att vara snäll mot sig själv =). Det går ju att variera med olika flingor och gryn och tillbehör isåfall.

Jag vet att när jag äter nåt jag inte bör äta som mjölkprodukter så kommer reaktionen ganska precis inom 3-4 dagar, när magen rensar ut ;o) Det är inte så farligt och ibland väljer jag ju såklart att TA den belastningen. Att äta en glass eller liknande, eller ost och så gottar jag mig åt det ordentligt nån dag eller två. Sen kommer det finnar på speciella ställen i ansiktet vanligtvis.

Leverns celler tar ca 6 veckor på sig att bytas ut. Och sådär fortsätter det!

Nu efter jul märker man att kroppen har en del extra arbete att ta itu med, som tar sig uttryck på både det ena och andra sättet. Men det är som det ska, nu kommer vårtider som är utrensningstider ;o)

Må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0