Den eviga tvåan! Jag =D

Jag är en tvåa och idag är det min dag ;o)

Den tjugonde

Det här är en dag 2 och den handlar om vänskap, frid och harmoni; försök att tillbringa den tillsammans med någon du älskar.
Skicka blommor till en vän. Lyssna till musik som gör dig glad. Unna dig massage. Om du är osams med någon är det rätt dag att bli sams igen.
Undvik känslomässiga vampyrer som är ute efter att stjäla din glädje. Ge dem ditt vackraste leende och gå vidare. Idag har du kraften att uppleva sann frid.
Det här är en särskilt gynnsam dag för personer med livsväg 2,4 och 8. =)


Hur räknar man ihop sin livsväg (som sen också kan brytas ner i personlighets tal, själstal, totaljag och en hel del annat =)

Jag tar Because som exempel, han är född 1993-02-10= 1+9+9+3+2+1=25    2+5=7

Han är den andliga 7an.





Mer exempel på detta; Because:

Min lilla analys ur Glynis Mc Cants bok Numerologi låter så här:

Because är en 2:a i totaljag. Totaljaget går också att bryta ner till ett själstal (inre) och ett personlighetstal (yttre).

Djur med totaljag 2: De är kärleksfulla, tillgivna och mycket lojala. Ett sådant djur kan verkligen bli din bästa vän. Det kommer också instinktivt veta när du är ledsen och försöka trösta dig.



Personlighetstal: Det här är den bild utomstående får av dig:

Because är en 6a: Sexan framstår som vänlig och ansvarsfull - en person som tar god hand om andra- en naturlig fostrare. Andra känner sig trygga hos sexan och den får ofta rollen som "förälder". (ja, vad ska man inte säga om "farbror BeCause" ;o)
Som sexa har du en karismatisk personlighet och passerar aldrig obemärkt. Andra människor dras till dig.

Kommentarer
Postat av: jenny

Det här låter spännande!!

Hur kan jag läsa mig till mig och min hästs tal?

1 & 6 som jag fattar det (jag:1, Kid:6)

2010-12-20 @ 14:00:21
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com
Postat av: Ingela

Jag har en bok jag går efter, man räknar även på vilket namn man har



men livsväg 6 , kid är "omhändertagaren"



kan skriva mer om det



livsväg 1 är "ledaren"



men alltid svårt att sammanfatta en hel karaktär med bara ett ord ;o)



och sen hänger det även på de andra delarna, precis som astrologi så är man ju inte "bara" oxe eller vädur, utan man har ju alla stjärntecken i sig mer eller mindre och i olika sammanhang ;o)



Numerologin tittar även på vilket namn man har, och det räknar man fram personlighetstal och själstal ur

2010-12-20 @ 14:43:23
Postat av: Ingela

i "Totaljag" är Kid en

K=2

I=9

D=4

=15= 6



så han är en helt igenom 6a ;o) inga motstridiga känslor där ;o)



Djur med totaljag 6: Det här djuret är omtänksamt och beskyddande, vill styra och ställa i hemmet och beter sig definitivt som en viktig familjemedlem



2010-12-20 @ 14:46:03
URL: http://becausetrollrik.blogg.se/
Postat av: Ingela

Personlighetstalet är konsonanterna, dvs K och D = OCKSÅ!!!! 6 =)



och själstal får han en 9. 9 är det mest utvecklade talet. Djur ä rju ofta mer själsligt utvecklade än oss eller??? så nior passar bra på hästar , men de är också känsliga



Ett djur med TOTALjag 9 är mycket kärleksfullt och beskyddande. Det är bättre att ta det med sig än att lämna det hemma när man ska nånstans. Niorna tycker inte om att lämnas ensamma, då är det bättre om de är två så de har sällskap.

2010-12-20 @ 14:51:05
Postat av: Maria

Hur räknar man ut min livsväg?

1968-10-26

2010-12-20 @ 20:45:25
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: jenny

Verkligen spännande! Måste leta reda på en sån bok :)

2010-12-20 @ 23:15:20
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com
Postat av: Ingela

http://www.numberslady.com/num.cfm



2010-12-21 @ 14:06:03
Postat av: Anonym

http://www.bok.nu/Glynis_McCants/Numerologi

2010-12-21 @ 14:07:43
Postat av: Maria

Läste din nya kommentar på min blogg... Nu är jag så nyfiken vad dotra och karln min har för nummer.

1998-09-17 och 1966-12-17, om du har tid alltså!



God Jul på dig

2010-12-22 @ 17:47:58
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0