Vatten och KS

 

Har provat lite KS med vatten. Dels efter att jag duschat min häst som han gillar, och blir verkligen avslappnad efter dessutom ett antal genomborstningar och skrapningar som det blir i en ordentlig tvagning. Igår fick han vara ute och springa i det fria  (idag med ;o) och busat ordentligt så han var som gele hela han. Som grädde på moset fick han efter duschen KS-behandling. Som kallblod med rätt ordentlig pälssättning vid det här laget var han svettig och sen blir det mycket att lägga händerna i.

Jag måste säga att jag tycker det är en skön känsla när händerna sugs fast inte bara i kroppen utan genom vattnet också. Det blir ju inte samma ”flyt” för min hudkontakt (hihi, vilket ordval…) som när det är torr len päls. Precis som det är en fördel med människor att ha kläderna på och inte hud som klibbar fast ;o) Men det är ändå häftigt som lite experiment med en blöt häst … vet inte egentligen vad/om det har för betydelse, eller om det är olika vid olika tillfällen. Kände för det då iallafall =)

 

Ett annat vattenexperiment gjorde jag på mig själv för en vecka sen när jag på lördag kväll hade fått en lite puff på örat av min andra häst. Temporalbenet gillade det inte alls.. Jag blev brännhet på örat och hela den sidan och strax därpå huvudvärk. Jag har aldrig huvudvärk annars så för mig var det ganska jobbigt även om jag förstår att det nog finns flera gånger värre typer av huvudvärk. Men den höll i till nästa eftermiddag då jag la mig i badet och försökte göra nåt åt det. Behandlade mig själv på temporalbenen, och faktiskt så lättade allt. Ovädret blåste bort, när jag sakta klev upp ur badet och på kvällen var jag pigg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0