Resonans, i synkronicitet med en bok

Jag läser en bok igen som vill att jag ska leva mig in i den. Ett tydligt tecken på att det är en speciell bok, när jag först lever ut det som händer i nästa kapitel :-o hihihi

 

Som i somras:

Bok eller verklighet?

http://becausetrollrik.blogg.se/2009/june/bok-eller-verklighet.html

en av alla juni-favoriter …. Läs också t ex om ”Den kraniella dansen” och ”Precis som det stod skrivet i de gamla böckerna …”

 

Den aktuella boken heter Superkoherens och har inga synliga kopplingar till KS, kraniosakral. Men skrapar man under ytan…?

 

Det som hände igår var återigen en händelsekedja som går igen när jag läser vissa böcker som sagt:

 

Resonans var ordet för dagen.

Under dagen medan jag behandlade några hästar (skulle sett ut om det vore människor ! :-o hahahoho) så lekte jag med toner och nynnade på melodier för att hitta och känna olika toner och vilken resonans de gav i mitt huvud. Vid vissa toner känns det som huvudet blir en burk som ger resonans. Då håller jag kvar den tonen så länge jag kan ;o) Och så fortsätter det. Bra övning för stämbanden som känns väldigt glada och smidiga idag!

 

På kvällen när jag skulle fortsätta läsa i nya boken, trodde jag knappt mina ögon när nästa kapitel heter:

 

L A G E N   OM   R E S O N A N S

 

Åhej! Och läser man sedan innehållet känns det som tydliga kopplingar till KS, vilket ju var precis vad jag höll på med när jag ”resonansade” (resonerade?)  för oss, mig och hästarna. Det blev KS med händer och stämband =D

 

Läs följande och avgör själva:

 

”Frekvensuniversum lyder under lagen om resonans, som även kan kallas attraktionslagen. Resonans är ett energimässigt fenomen. Det är naturens sätt att utväxla energi på ett ändamålsenligt sätt. Det är en sömlös, otvungen, fullständigt precis och exakt process.

---

Lagen om resonans föregår, överskuggar och lägger under sig de lagar som råder i det grova, fysiska, skenbart solida universum som vi tycks leva i och tvingas försöka förstå. Den är en härskande lag.

Resonans är det som kopplar samman den inre och den yttre verkligheten. På frekvensnivå finns det egentligen inte ens någonting ”inre” och ”yttre”, det finns endast resonans – en utväxling av information. Här möts, förenas och interagerar den stora världen – galaxerna – och den lilla världen – den atomiska och subatomiska informationssfären. Även om de ter sig vara fullständigt väsenskilda och helt åtskilda så är de i själva verket en och samma sak, ett flöde av information.

 

Det är dock inte fullt så enkelt. Om det vore det skulle livet vara sömlöst, otvunget och effektivt. Är ditt liv enkelt, sömlöst och effektivt? Står du i resonans med universum, och universum med dig?”

 

Jag stannar där nu och går inte in på resonansfrekvens och harmonisk frekvens, men allting har en resonans – tankar har en resonans, känslor har en resonans, minnen har en resonans. Och detta jobbar man ju mycket med i KS =)

 

Lustigt nog var jag, apropå inre och yttre verkligheter, samma dag inkopplad på ett resonemang om inre och yttre chakran …… hm, måste titta mer på det ;o) hur hänger de ihop.

 

Nästa sammanträffande är att jag funderar på ett verksamhetsnamn för det jag håller på med. Vad ska det heta. Kraniosakral är ett så långt ord, och för både människa och häst??

 

Kanske ska det vara nåt med resonans???? Jag har tid på mig att fundera än ett tag =) och hinner säkert få fler influenser.

 

Thrity Engineer heter författarinnan.

 

Hon skriver också att forskare berättar att kroppen består av ungefär 50 biljoner celler. Ujuj. Siffran 5 åtföljd av 13 nollor . 50 000 000 000 000

 

Fler molekyler i en människokropp än det finns stjärnor på himlen?


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Du verkar ha ett intressant liv just nu fullt av aha upplevelser. Ser fram emot dina inlägg.

2009-10-11 @ 09:03:30
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Just nu känns iallafall mitt liv som det står ovan, som att det för tillfället åtminstone är i resonans med universum , och universum med mig ,hihihihih ;o)

2009-10-11 @ 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0