KS betraktelse av katt

Jag fick äran att känna på grannens katt och kunde slutföra KS på hennes sakrum. Det var jättehäftigt. Katter är ju inte som andra djur på det sättet att man kan ställa upp dem på en stallgång eller lägga dem på en massagebänk ;o) Och även om man kan det så är det ju inte alla gånger självklart att man får "jobba ostört" ;o)

Jag var förvånad att hon gick med på det. Hon tittade först STORÖGT på mig, med små pupiller, när jag övergick från att "bara" kela till att fokusera KS. Hon tycktes säga : VA NU!? Jag trodde vi kelade?

Och sen bara slog hon om : Slog av kurret och låg helt stilla med ögonen slutna sånär som på en liten glipa. Överlämnade sig helt, som det kändes.
Precis som på en häst var öronen vinklade snett bakåt mot min hand.

Rörde sig inte ur fläcken förrän det var "klart" för den här gången. När jag kände att sakrum "dansat" färdigt och lagt sig till ro med en stadig rytm, suckade hon först och ett litet sjungande ljud kom också ut, som en suck ungefär ja, sen började hon slicka sig på framtassarna, och kliade sig i ena örat   (höften hm hm ....;o)
och så slutligen sträckte hon liggandes ut bakbenen, reste sig och sträckte sig igen i höften genom att sträcka bak tassarna ståendes. Som de ju ofta gör ändå!

Jag har försökt igen men det har inte blivit nån fler gång, dvs hon bara kråmar omkring sig och är inte intresserad av att stanna upp. Så som jag egentligen förväntade mig även den första (och enda? ;o) gången att hon skulle göra.
Nä, hon tycker väl att det räckte så. Och ikväll kommer husse som varit på semester hem.

Tack för lånet iallafall, och det var en härlig upplevelse. Kul att få känna rörelserna på ett mindre djur. Och att hon ville vara med på riktigt. Det var väl bra timing.

Även om katter förmodligen i de flesta fall har mindre besvär i sina kroppar, så mjuka och smidiga och relativt fria som de är jämfört med t ex hästar, så tror jag det finns en del att assistera även hos dem, när de vill själva ....

Dragningar, stagnation, ärrvävnad i kroppen efter t ex sterilisering. Förstoppning finns nog även hos katter i viss mån, om det finns stagnation nånstans i kroppen. Annars är det ju inte det första man tänker på ifråga om kattdjur? ;o)

Sen beror det kanske också på hur "kräsen" man ska vara om HUR perfekt allt ska fungera. Som sagt så tror jag ju ändå att katter fungerar generellt bättre än t ex hästar. Katter lever ju lika länge eller längre, i vår närhet än i frihet, jämfört med hästar som har en genomsnittlig kortare livslängd i "fångenskap" =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0