Kantareller!

Vilka fynd vi gör! Ikväll tog vi bilen till Norra Berget för att motivera Tello lite med nya marker. Det blev en väldans fart på honom. Jag måste åka dit igen, han har lessnat på kvarteren runt hemma ;o)

Han måste ju ner i vikt ;o) Det är snart höst ....

På väg tillbaka tuill parkeringen lyste det gyllengult vid stigen! Trodde inte min aögon, det var ju kantareller! Kan det verkligen vara det... även fast de ser ut precis som de på affären tvivlar jag ändå på mitt svampsinne ;o) De åkte med hem iallafall, många småttingar men några redan riktigt stora. Borde väl låtit de andra växa på sig, men suget var såklart för stort när det blev guldfrossa.

Släktingar i södra sverige svarade på mitt blåbärsinlägg att de också plockat både blåbär och kantareller! wow tänkte jag vad smaskigt. Och det blev svar på tal, så kom de i min väg även här uppe =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0