TALA OM TandTROLLEN!!!!! De stora , eller de små ...???

Idag kom lägligt nog en artikel om något jag diskuterat de senaste dagarna. De stora tandtrollen, syftar jag då till de stora som tjänar på att förvilla oss små ...;o)

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5596180.ab


Lustigt nog när jag i fredags just själv i diskussion med en annan kom på vad som kan vara orsak till att man får så uppdraget tandkött, och oskyddade tandhalsar.... Det kan inte vara misskötsel av tänderna i det stora hela, snarare är det att man varit för noga, eftersom då har man använt mera tandkräm etc...
Fluor är jag ju som bekant emot... men jag hade inte själv kopplat det till mina egna tandbryderier, men såklart, det kan vara just där boven ligger.....

Inte tror iallafall jag att tandborstarna kan skada så mycket. Tandborstskador som jag får höra varje gång hos tandläkaren. Men det är bättre att skylla på det för då finns det någon bakom som måste hålla i tandborsten som blir boven ;o)
Nänä... Det finns annat som skadar värre

Ännu ett sätt som vanliga människor här i världen blir lurade. (av stora företag,konstiga hälsoriktlinjer mm.)  "Det räckte inte med att borsta tänderna noga..."

Nä, men borstar man med gift dag ut och dag in i många år, många små bäckar, fräts tandköttet bort, och så skyller tandläkare och hygienister på "tandborstskador". Himmel. FLUOR äter sig genom stål, vad kan det då inte göra i munnen. två av världens giftigaste ämnen, ska vi ha i munnen, kvicksilver och fluor. Önskar jag hade vetat det när jag var liten. Som tur var hade jag redan som liten självbevarelsedriften att inte skölja fluor när tanten kom.  NÅn slags intuition var intakt ändå då.

Jag har nog också varit duktig för det mesta att sköta tänderna .... tyvärr... får jag väl säga, ;o) mkt tandborstning och mycket tandkräm har runnit mellan tänderna .  så tandhalsarna har fått sitt. Visst, jag har inte haft så många hål, men jag vill gärna ha tänderna kvar. Numera är det fluorfritt som gäller så långt det bara går....

Och det står ju i artikeln att flera andra "sjukdomar" verkar gå hand i hand, alltså nåt gift som har kommit in och stört kroppssystemet, sänkt immunförsvar t ex. Inte förvånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0