Älsklingssången

Himmel va kul! Vilken helg, trodde det var semester?

Istället för dans valde jag i lördags kväll min egen tid (cyklade 4 mil ;o) när "alla andra" gick på dansen.

Så var jag pigg på söndagmorgon och tog promenad i 2 timmar i skogen, och Då hittade jag en ny älsklingssång!

Hur passande som helst (läs nedan =D, ....... så jag dansade i princip de två timmarna hela vägen hem. Vinet får jag spara till en annan dag, för på eftermiddagen fick jag sällskap på en springtur i skogen med Nils och Silva i den härliga värmen =) Bland stock och sten i 2 timmar igen. Men sträckan blev väl på grund av den oländiga terrängen kanske bara 12 km?


Egen Tid

När ingen ser, när ingen hör

När ingen vet vad jag gör

Och alla dom vänner jag samlat på

Försöker förstå

Hur det kan va, vara så

Att inte jag kan gå att nå

Denna kväll när vännerna samlat sig

Då tar jag min egen ...

Tid


Hela veckan varje dag

Varje timma drömmer jag

Om en stund i ensamhet

Jag drar ner min rullgardin

Dansar runt med ett glas vin

Spelar min älsklingssång

Och inget kan störa..


När allt jag ser, utan undantag

Är kalendern brevé, fylld av bör och ska

Då är det dags för själarnas tidsfördriv..

Då tar jag min egen...

Tid


Inget rör mig idag...

Jag vill bara va...

Sonja Aldén


//Ingela


Kommentarer
Postat av: Mona

Jag har funderat kring detta med tid. För min utveckling är tiden inte viktig. Dom viktiga förändringarna som sker i livet är oberoende av tiden. Flödet i livet och känslorna relaterar inte till tid. En upplevelse som skedde för 15 år sedan kan kännas som om det skedde i går eller kanske vara ännu starkare än när det hände, beroende på våra tankars sätt att bearbeta det som händer. Vad betyder då timmar och dagar? Jag önskar dig en trevlig sommar!

2007-06-23 @ 21:54:58
URL: http://www.rikkan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0