14 timmars-tur i helgen, del 1 lördag

I lördags kom min vän Tello, vilket innebär skogsturer i timtal. Vi startade vid 12-tiden med ett sedvanligt varv runt Sidsjön för att mätta nosen. Därefter fuskade vi med bilen en bit och tog oss mot Selånger för att fortsätta upptäcktsfärden och bland annat hitta Gustur-leden.

En riktigt härlig skogstur med fikastopp. Den tog ände vid ett hygge där alltför många rotvältor efter senaste tidens stormar satte stopp för vidare utforskning. Men det var nog lagom det.

När vi åter var hemma var kl. 17. Trött i ögon och ben, inte minst Tello. Blev vila några timmar sedan ryckte jag upp mig för att ta mig ut och rasta mina andra två vänner, som ni ser på den här sidan, Because och Trollrik.

Tello sov dock tacksamt vidare i lägenheten medan jag fick ge mig ut igen för dagens sista promenad på ungefär 2 timmar, med mina andra fyrbentingar som sagt. De vill ju också vara ute länge, så jag tar båda samtidigt och ger mig iväg på jogging promenad, istället för att ta dem en och en och bara en timme var t ex. 21.30 var jag hemma med dem i stallet.

Gissa om ögonen gick i kors efter dagens 7 mila kliv?, nä 7 timmars tur var det ju.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0